Karikateist'e Cevap(39-57)


39-) Enfal-65. Ey Peygamber! Mü’minleri savaşa teşvik et. Sizden yirmi sabırlı kişi olsa, iki yüz kişiye üstün gelir. Sizden yüz kişi de kâfirlerden bin kişiye üstün gelir;çünkü onlar anlayıştan yoksun bir güruhtur.

Enfal-66. Şimdi ise Allah sizde bir zaaf bulunduğunu bildiği için, yükünüzü hafifletti. Bu durumda, sizden sabreden yüz kişi olursa, iki yüz kişiye üstün gelir. Sizden bin kişi de Allah’ın izniyle iki bin kişiyi mağlûp eder. Çünkü Allah sabredenlerle beraberdir.

Yukarıdaki ayette çelişki buluyorlar. İlk ayette 1/10 iken ikinci ayette 1/2 oluyor. İlk ayette sabırlı olursanız 1/10 veriyor. İkinci ayette zaafları olduğu için 1/2 veriyor. Bu ayette çelişki yoktur. Ateistler, bu 2 ayetin beraber inmediğinin kanıtı nedir ?
40-)Ayetin neresinde kadına savaşta “ganimet” diyor?
41-)Bu ayette “Muhammed’in kadınlarına” söylemektedir.
42-) Dünyanın sonunun alametlerinden olan ayın yarılması olayı, 1969 yılının Temmuz ayında Apollo 11 uzay aracının ay toprağını yarıp yeryüzüne getirmesiyle gerçekleşti. "İnşakka = yarılma" kelimesinin geçtiği 80:26; 50:44 ayetlerine bakarsanız bu yarılmanın illa ortadan ikiye bölünmek anlamına gelmediğini göreceksiniz.
43-)Fatiha Suresi’nde “evrenlerin efendisi” demektedir.
44-45) Hangi ayette yanlış anlatılıyor ?
46-) Bu ayette “Güneş,Dünya’nın etrafında döner” diye bir cümle yoktur. Ayette “yörüngede haraket ederler” demektedir. Bu ayet bilimsel olarak ispatlanmıştır. Güneş’in “Solar Apex” adında bir yörüngesi vardır.
47-48) Kur’an’da “ey iman edenler” bahseden ayetler aynı zamanda hem erkeğe hem de kadınlara hitap etmektedir.
49-)İsrailoğulları, elçileri/peygamberleri haksız yere öldürdükleri yeryüzünde bozgunculuk çıkardığı ve yapılan anlaşmaları bozdukları için Kur’an bunları eleştirmektedir. Bu ayetlerde hayvanları aşağılama gibi bir durum yoktur. İnsanlara “Ayı gibi şişmansın” dediğimiz zaman Ayı’ya mı hakaret ediyoruz ?

Burada “ganimetler Allah’ındır ve peygamberindir” denmemektedir. Allah’adır denmektedir. Bunun manası da “ganimetlerin hükmü Allah’a ve resulüne aittir” cümlesi olmalıdır. Allah ve peygamber iki ayrı hüküm kaynağı değildir, zaten “resul” demek elçi demektir.

“Allah ve resulünün emri” demek: Allah’ın emredip resulünün getirdiği emir demektir. Allah ile resulü ortak bir karar almamaktadır. Çünkü böyle olsaydı Allah ve Muhammed derdi. Ancak Muhammed’in buradaki fonksiyonu “resul” olması yani Mesaj getirme özelliğidir.
Kısacası “Ganimetleri soruyorlar, onların HÜKMÜ Allah ve resulünedir. Yoksa “ganimetin kendisi” değildir.

Diğer ayetlerde (41. ayet) de ganimetin kendisi kastedilerek 1/5’i Allah’ındır denmiştir. Burada Allah, resulü bir müessese ve devlet hükmündedir. Çünkü ganimet için “hüküm” tamamen devletin(Allah ve resulü); miktarın da beşte biri devletindir. Gerisi diğerlerinin olur. Bu beşte bir de, peygambere, yakınlarına, yetimlere ve muhtaçlara dağıtılacaktır. Yani karar organı olan Resul(devlet gibi) bunları Allah adına(bu yüzden Allah ve resul denir) ganimetteki hükümde tek hakimdir, payda 5’te bir hakimdir. Gerisi diğer hak sahiplerine verilir.

Diğer ayette de gördüğümüz gibi bu kazançların beşte biri de yine toplumda ihtiyaç sahiplerinin gereksinimlerine harcanmak üzere Allah ve resulune ( devlet sistemine) aittir.

Kısaca söz konusu iki ayet arasında asla bir çelişki bulunmamakta ve toplumda oluşan bu tarz kazançların ihtiyaç sahiplerine verilmek amacıyla beşte birinin alınması şeklinde de modern dünya ile de çok uyumlu bir sistem oluşturulmuştur.

52-)Peygamber’in eşine atılan iftiraya Kur’an cevap vermektedir.

53-)71:14-Oysa sizi evrimler halinde yaratan O'dur.

54-)Tanrı'nın bağışladığı nimetlerden yararlanmak yahut zarar görmek seçimimize bağlıdır. Nükleer enerjiyi hem bomba hem de enerji santrali için kullanabiliriz.Ateşle elimizi de yakabiliriz, yiyeceklerimizi de pişirebiliriz. Kuran, alkollü içkiler ile meyve sularını karşılaştırarak bu seçime dikkat çeker.

55-)5:51 ayette kendileriyle dost olmamız yasaklanan kitap halkının nitelikleri 5:57 ayetinde açıklanıyor. Kitap halkının arasında iyiler de var (3:113). Kitap halkının yemeği yenir, kızlarıyla evlenilir. 5:57 ve 60:8 ayetleri, diğer insanlar ve toplumlarla olan ilişkilerimizde bize temel ilkeleri verir. 5:69 ayeti bu konuda aydınlatıcıdır.

56-)Ayette TARLA olarak Türkçeye çevrilen “hars” kelimesinin klasik sözlüklerdeki ( Müfredat ve Lisan-ül Arab gibi ) öncelikli anlamı KÜLTÜR dür. Kadınlarınız SİZİN tarlanızdır” mealinde çevrilen Bakara 223.ayette geçen “siz” vurgusu “erkeklere işaret etmez. SİZ’den kasıt bütün toplumdur. Erkek merkezli anlamlandırmalarda bu şekilde düşünülmediğinden , bu ayet cinsellik içeren bir gözle açıklanmaya çalışılmış ve vahim bir hataya imza atılmıştır. Oysa her toplumda , o toplumun genel seviyesini ve gelişmişlik ve uygarlık seviyesini en basit haliyle gözlemlemenin  yolu o toplumda yaşayan kadınların durumuna bakmaktır. Kuran’da güzel bir bitkiye benzetilen kadınlar, sosyal hayatta da gerçekten o toplumun hem kültürüne maddi olarak katkı verirler ve hem de ayette HARS kelimesinin diğer bir anlamı olarak da bir TARLA gibi gelecek nesillerin yetişmesi adına çok büyük vazifeler alırlar. Toplumun dışına itilmiş, iş ve sosyal hayatta yeri olmayan kadının bu görevi yeterince yapamayacağı açıktır. Ayrıca yeterince eğitim ve kültürden nasibini alamamış kadının kendi çocukları için ilk ve en önemli kültür ve ahlak öğretmeni olması işini de yapamayacağı da çok açıktır. Özetle KADIN gelecek nesilleri yetiştiren bir TARLA ve toplumun kültürüdür.

57-) Mü’minler elçiler/peygamberler arasında ayrım yapmazlar. BKNZ(2:285)Muhammed’in en değerli peygamber olduğu ile ilgili bir ayet yoktur. Allah katında bazısı bazısından üstündür ama Mü’minler hiçbir elçi/peygamber arasında ayrım yapmaz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nisa/Kadın Suresi 34.ayet (4:34)

ZİNA

Kur'an'da Kurban Kesmek Var Mıdır?