Karikateist'e Cevap(39-57)
39-) Enfal-65. Ey Peygamber! Mü’minleri savaşa teşvik et.
Sizden yirmi sabırlı kişi olsa, iki yüz kişiye üstün gelir. Sizden yüz kişi de
kâfirlerden bin kişiye üstün gelir;çünkü onlar anlayıştan yoksun bir güruhtur.
Enfal-66. Şimdi ise Allah sizde bir zaaf bulunduğunu bildiği
için, yükünüzü hafifletti. Bu durumda, sizden sabreden yüz kişi olursa, iki yüz
kişiye üstün gelir. Sizden bin kişi de Allah’ın izniyle iki bin kişiyi mağlûp
eder. Çünkü Allah sabredenlerle beraberdir.
Yukarıdaki ayette çelişki buluyorlar. İlk ayette 1/10 iken ikinci
ayette 1/2 oluyor. İlk ayette sabırlı olursanız 1/10 veriyor. İkinci ayette
zaafları olduğu için 1/2 veriyor. Bu ayette çelişki yoktur. Ateistler, bu 2
ayetin beraber inmediğinin kanıtı nedir ?
40-)Ayetin neresinde kadına savaşta “ganimet” diyor?
41-)Bu ayette “Muhammed’in kadınlarına” söylemektedir.
42-) Dünyanın sonunun alametlerinden olan ayın yarılması
olayı, 1969 yılının Temmuz ayında Apollo 11 uzay aracının ay toprağını yarıp
yeryüzüne getirmesiyle gerçekleşti. "İnşakka = yarılma" kelimesinin geçtiği
80:26; 50:44 ayetlerine bakarsanız bu yarılmanın illa ortadan ikiye bölünmek
anlamına gelmediğini göreceksiniz.
43-)Fatiha Suresi’nde “evrenlerin efendisi” demektedir.
44-45) Hangi ayette yanlış anlatılıyor ?
46-) Bu ayette “Güneş,Dünya’nın etrafında döner” diye bir
cümle yoktur. Ayette “yörüngede haraket ederler” demektedir. Bu ayet bilimsel
olarak ispatlanmıştır. Güneş’in “Solar Apex” adında bir yörüngesi vardır.
47-48) Kur’an’da “ey iman edenler” bahseden ayetler aynı
zamanda hem erkeğe hem de kadınlara hitap etmektedir.
49-)İsrailoğulları, elçileri/peygamberleri haksız yere
öldürdükleri yeryüzünde bozgunculuk çıkardığı ve yapılan anlaşmaları bozdukları
için Kur’an bunları eleştirmektedir. Bu ayetlerde hayvanları aşağılama gibi bir
durum yoktur. İnsanlara “Ayı gibi şişmansın” dediğimiz zaman Ayı’ya mı hakaret
ediyoruz ?
Burada “ganimetler
Allah’ındır ve peygamberindir” denmemektedir. Allah’adır denmektedir. Bunun
manası da “ganimetlerin hükmü Allah’a ve resulüne aittir” cümlesi olmalıdır.
Allah ve peygamber iki ayrı hüküm kaynağı değildir, zaten “resul” demek elçi
demektir.
“Allah ve resulünün
emri” demek: Allah’ın emredip resulünün getirdiği emir demektir. Allah ile
resulü ortak bir karar almamaktadır. Çünkü böyle olsaydı Allah ve Muhammed
derdi. Ancak Muhammed’in buradaki fonksiyonu “resul” olması yani Mesaj getirme
özelliğidir.
Kısacası
“Ganimetleri soruyorlar, onların HÜKMÜ Allah ve resulünedir. Yoksa “ganimetin
kendisi” değildir.
Diğer ayetlerde (41.
ayet) de ganimetin kendisi kastedilerek 1/5’i Allah’ındır denmiştir. Burada
Allah, resulü bir müessese ve devlet hükmündedir. Çünkü ganimet için “hüküm”
tamamen devletin(Allah ve resulü); miktarın da beşte biri devletindir. Gerisi
diğerlerinin olur. Bu beşte bir de, peygambere, yakınlarına, yetimlere ve
muhtaçlara dağıtılacaktır. Yani karar organı olan Resul(devlet gibi) bunları
Allah adına(bu yüzden Allah ve resul denir) ganimetteki hükümde tek hakimdir,
payda 5’te bir hakimdir. Gerisi diğer hak sahiplerine verilir.
Diğer ayette de
gördüğümüz gibi bu kazançların beşte biri de yine toplumda ihtiyaç sahiplerinin
gereksinimlerine harcanmak üzere Allah ve resulune ( devlet sistemine) aittir.
Kısaca söz konusu
iki ayet arasında asla bir çelişki bulunmamakta ve toplumda oluşan bu tarz
kazançların ihtiyaç sahiplerine verilmek amacıyla beşte birinin alınması
şeklinde de modern dünya ile de çok uyumlu bir sistem oluşturulmuştur.
52-)Peygamber’in eşine atılan iftiraya Kur’an cevap
vermektedir.
53-)71:14-Oysa sizi evrimler halinde yaratan O'dur.
54-)Tanrı'nın bağışladığı nimetlerden yararlanmak yahut
zarar görmek seçimimize bağlıdır. Nükleer enerjiyi hem bomba hem de enerji
santrali için kullanabiliriz.Ateşle elimizi de yakabiliriz, yiyeceklerimizi de
pişirebiliriz. Kuran, alkollü içkiler ile meyve sularını karşılaştırarak bu
seçime dikkat çeker.
55-)5:51 ayette kendileriyle dost olmamız yasaklanan kitap
halkının nitelikleri 5:57 ayetinde açıklanıyor. Kitap halkının arasında iyiler
de var (3:113). Kitap halkının yemeği yenir, kızlarıyla evlenilir. 5:57 ve 60:8
ayetleri, diğer insanlar ve toplumlarla olan ilişkilerimizde bize temel
ilkeleri verir. 5:69 ayeti bu konuda aydınlatıcıdır.
56-)Ayette TARLA olarak Türkçeye çevrilen “hars” kelimesinin klasik
sözlüklerdeki ( Müfredat ve Lisan-ül Arab gibi ) öncelikli anlamı KÜLTÜR dür. Kadınlarınız
SİZİN tarlanızdır” mealinde çevrilen Bakara 223.ayette geçen “siz” vurgusu
“erkeklere işaret etmez. SİZ’den kasıt bütün toplumdur. Erkek merkezli
anlamlandırmalarda bu şekilde düşünülmediğinden , bu ayet cinsellik içeren bir
gözle açıklanmaya çalışılmış ve vahim bir hataya imza atılmıştır. Oysa her
toplumda , o toplumun genel seviyesini ve gelişmişlik ve uygarlık seviyesini en
basit haliyle gözlemlemenin yolu o
toplumda yaşayan kadınların durumuna bakmaktır. Kuran’da güzel bir bitkiye
benzetilen kadınlar, sosyal hayatta da gerçekten o toplumun hem kültürüne maddi
olarak katkı verirler ve hem de ayette HARS kelimesinin diğer bir anlamı olarak
da bir TARLA gibi gelecek nesillerin yetişmesi adına çok büyük vazifeler
alırlar. Toplumun dışına itilmiş, iş ve sosyal hayatta yeri olmayan kadının bu
görevi yeterince yapamayacağı açıktır. Ayrıca yeterince eğitim ve kültürden nasibini
alamamış kadının kendi çocukları için ilk ve en önemli kültür ve ahlak
öğretmeni olması işini de yapamayacağı da çok açıktır. Özetle KADIN gelecek
nesilleri yetiştiren bir TARLA ve toplumun kültürüdür.
57-) Mü’minler elçiler/peygamberler arasında ayrım
yapmazlar. BKNZ(2:285)Muhammed’in en değerli peygamber olduğu ile ilgili bir
ayet yoktur. Allah katında bazısı bazısından üstündür ama Mü’minler hiçbir
elçi/peygamber arasında ayrım yapmaz.
Yorumlar
Yorum Gönder