Kur'an'da Çelişki Var Mı ?

İDDİA: Kim Şefaat Edecek?

Bakara-48: Kimsenin kimseden faydalanamayacağı, kimseden bir şefaat kabul edilmeyeceği, kimseden bir fidye alınmayacağı ve yardım görülmeyeceği günden korunun.

Meryem 87: Rahman’ın katında söz almış olanlardan başkaları şefaat hakkına sahip olmayacaklardır.

İlk ayette şefaat yoktur diyor, ikinci ayette şefaat vardır demektedir. Bu çelişkidir.

CEVAP: Bu konu uzun olduğu için yazı yazmıştım. https://kuranyeter19.blogspot.com/2020/08/kuranda-sefaat-kavram.html

 

İDDİA: Kötülük Kimden Gelir?

Nisa 78- Nerede olursanız olun, sağlam kaleler içinde bulunsanız bile, ölüm size yetişecektir. Onlara bir iyilik gelirse: “Bu Allah’tandır” derler, bir kötülüğe uğrarlarsa “Bu, senin tarafındandır” derler. De ki: “Hepsi Allah’tandır”. Bunlara ne oluyor ki, hiçbir sözü anlamaya yanaşmıyorlar?

Nisa 79-Sana ne iyilik gelirse Allah’tandır, sana ne kötülük dokunursa kendindendir. Seni insanlara peygamber gönderdik, şahid olarak Allah yeter.

İlk ayette kötülük Allah’tandır demektedir. İkinci ayette kötülük kendinden olduğunu söylüyor. Bu çelişkidir.

CEVAP: Her şey önünde sonunda Allah'ın izni ve kontrolü dâhilinde olup (4:78; 8:17) başımıza gelen kötülükler kendi hata ve günahlarımızın sonucudur (42:30; 64:11). Örneğin, ateşe elini sokan elini yakarak kendisine zarar verir. Bu zarar Allah'tan değil, kendisindendir. Ancak ateşin yakması olayı Allah'ın yasası olduğundan Allah tarafındandır. 4:78 ayetinde geçen "ind (taraf)" kelimesinin 4:79 ayetinde bulunmayışına dikkatinizi çekerim. Birincisinde ilişkinin dolaylı oluşu, ikincisinde ise dolaysızlığı ima edilir. Ayrıca Bak: 57:22.

 

İDDİA: Kimler Cennete Gidecek?

Bakara-62: Şüphesiz, inananlar, Yahudi olanlar, Hıristiyanlar ve Sabiilerden Allah’a ve ahiret gününe inanıp yararlı iş yapanların ecirleri Rablerinin katındadır. Onlar için artık korku ve üzüntü yoktur.

Ali İmran-85: Kim İslam’dan başka bir din ararsa, (bilsin ki o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette hüsrana uğrayanlardan olacaktır.

İlk ayette Yahudi ve Hristiyanların cennete gireceğini söylerken, ikinci ayette sadece Müslümanların cennete gireceğini söylüyor. Bu çelişkidir.

CEVAP: İslam, Yahudi ve Hristiyanlık gibi özel isim değildir. İslam, Allah’a teslim olmaktır. Yahudi ve Hristiyanlardan da, Allah’a şirk koşmadan teslim olanlar cennete girebilir. Müslüman(İslam) ile iman farklı şeylerdir. Kur’an’a göre üç kritere sahip olanlar cennete girecek: Allah’a, ahirete iman ve salih amel. Bu sebeple ayette çelişki yoktur.

 

 

 

İDDİA: İlk Müslüman Kimdir?

Enam-163′e göre Muhammed.

Araf-143′e göre Musa.

Ali İmran-67′ye göre İbrahim.

Kur’an’da ilk Müslüman kimin olduğu hakkında çelişkiler vardır.

CEVAP: Hepsi kendi dönemlerinin ilk Müslümanı. Aynısı Musa’nın getirdiği mesaja iman eden sihirbazlar içinde geçerlidir. Kısaca ayette çelişki yoktur.

26:51-"İlk iman edenler olduğumuz için umarız ki Efendimiz hatalarımızı bağışlar."

 

İDDİA: Şeytan Cin Mi? Melek Mi?

Bakara-34: Hani meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” demiştik de İblis hariç bütün melekler hemen saygı ile eğilmişler, İblis (bundan) kaçınmış, büyüklük taslamış ve kâfirlerden olmuştu.

Kehf-50: Hani biz meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” demiştik de İblis’ten başka hepsi saygı ile eğilmişlerdi. İblis ise cinlerdendi de Rabbinin emri dışına çıktı. Şimdi siz, beni bırakıp da İblis’i ve neslini, kendinize dostlar mı ediniyorsunuz? Hâlbuki onlar sizin için birer düşmandırlar. Bu, zalimler için ne kötü bir bedeldir!

CEVAP: Şeytan hiçbir zaman melek değildi. O zaten kafirlerdendi/cinlerdendi. Bu ayette çeviri hatası mevcut. Kafirlerden olmadı, zaten kafirlerdendi. Şeytan, melek olmadığı için bu ayette çelişki yoktur. 2:43 ve 18:50 ayeti zaten İblis’in kafirlerden olduğunu söylüyor. Konu Kur’an olunca, inkarcılar aptallaşıyor. Apaçık metni bile anlamıyorsunuz.

 

İDDİA: Vasiyet Var Mı?

Bakara-180′de ölümü yaklaşanlar için vasiyet etmek şart koşulmuşken, Nisa/ 11-12-176 ayetleriyle vasiyetin bir hükmü kalmamış, miras taksimi zorunlu kılınmıştır.

CEVAP: 4:11 ayetinde mirastan bahsederken, “bu Allah tarafından tavsiyedir” demektedir. Yani 4:11-12-176 ayetinde hükümler tavsiyedir. Allah’ın emri vasiyettir. Vasiyet yaparken, 4:11-12-176 ayetlerine tavsiyelerine uyarak yapabilirsin.  Bu sebeple İslam’da vasiyet vardır ve 4:11-12-176 ayetini örnekliğinde bir miras yapabilirsin. Miras ayeti zorunlu değil, tavsiyedir.

 

İDDİA: Bin yıl mı elli bin yıl mı?

Secde 5: Allah, gökten yere kadar her işi düzenleyip yönetir. Sonra (bütün bu işler) sizin sayageldiklerinize göre bin yıl tutan bir günde O’nun nezdine çıkar.

 

Mearic 4: Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.

CEVAP: Türkçe anlama konusunda hatanız var. Meleklerin yükselmesi 50 bin yılda oluyor. Allah’ın katında düzenleme iş/oluş bin yılda yükseliyor. Yani iki farklı konudan bahsediyor. Bu ayet izafiyet teorisinden bahsediyor. 1400 yıl önce izafiyet teorisine bahseden bir kitaba ihanet ediyorsunuz.

 

İDDİA: Enfal 65-66

Enfal-65: Ey Peygamber! Müminleri cihada teşvik eyle. Eğer sizden sabredecek yirmi kişi olursa ikiyüze galip gelirler ve eğer sizden yüz kişi olursa kafirlerden bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar hakkı ve akıbeti düşünmeyen anlayışsız bir kavimdirler.

 

Enfal-66: Şimdi Allah sizden yükü hafifletti ve sizde bir zaaf olduğunu bildi. O halde sizden sabredecek yüz kişi olursa ikiyüz düşmana galip gelirler, sizden bin kişi olursa Allah’ın izniyle ikibin düşmana galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.

CEVAP: Bu ayet ikisi birlikte inmiştir. Zaaf olduğu için 10 kat değil 2 katına denk geliyor. Bu ayette çelişki olduğunu söylemek zorlama. Eğer bu iki ayet farklı surelerde olsaydı o zaman çelişki olurdu ama arka arkaya indiği için çelişki değil. Çünkü bu ayet ikisi birlikte inmiştir.

 

İDDİA: Muhammed’e salat=namaz 33:56

CEVAP: https://kuranyeter19.blogspot.com/2020/07/salavat-var-m.html

 

İDDİA: Hükümler Değişir Mi?

Bakara-106: “Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya unutturursak, onun yerine daha hayırlısını veya benzerini getiririz. Allah’ın her şeye gücünün yettiğini bilmez misin? “

Fatır-43: “… Hayır! sen Allah’ın kanununda değişiklik bulamazsın. Sen Allah’ın kanununda asla bir döneklik bulamazsın. “

CEVAP: 2:106 ayetinde çeviri hatası var. Ayette “ayet” kelimesi tekil olarak kullanılıyor. Ayette “ayat” demiyor. Ayat kelimesi ayet kelimesinin çoğulu. Kur’an’da ayet kelimesi tekil olarak kullanıldığı vakit her zaman mucize anlamına gelir. 2:106 ayetinde de tekil olarak kullanılmış. Yani Kur’an’ın ayetlerinden değil, mucizelerden bahsediyor. Ayet diyor ki: Bir mucize unutulursa veya kaldırılsa daha iyisini getiririz. Kur’an’da nesh-mansuh yoktur. 35:43 ayetinde de çelişmiyor. 35:43 Allah’ın Kur’an’daki ayetlerinden ve sünnetinden bahsediyor. Mucizeden bahsetmiyor. Kur’an detaylı ve ayrıntılı bir kitaptır. Bu sebeple ayetteki kullanılan kelimelerin hangi anlamda kullanıldığına bakmak çok önemli.

İDDİA: Ganimetler

Enfal-1’de “ganimetler Allah’ın ve peygamberindir” denirken,

Enfal-41′de “ganimetlerin beşte biri Allah’ın ve peygamberindir” denir.

CEVAP: Kur’an 8:1 ayetindeki ayeti, 8:41 ayetinde detayıyla açıklamış. Yani ayeti 40 ayet sonra tefsir etmiş. Bu sebeple ayette herhangi bir çelişki yoktur. Kur’an böyle. Bir ayeti belki 50-100 ayet sonra tefsir ediyor. (11:1) Çelişki diye sunduğunuz şey aslında tefsirdir.

 

İDDİA: Peygamberler eşit mi yoksa üstün olanı var mı?

Bakara-285: Peygamber de, iman edenler de O’na indirilene inandı. Hepsi de Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman etti. “O’nun peygamberlerinden hiçbirinin arasında fark görmeyiz. İşittik ve itaat ettik. Affını dileriz ey Rabbimiz, Dönüş sana’dır” dediler.

Bakara-253: İşte peygamberler! Biz, onların bir kısmını bir kısmına üstün kıldık. İçlerinden, Allah’ın konuştukları vardır. Bir kısmının da derecelerini yükseltmiştir.

CEVAP: 2:285 ayetinde Müminler hiçbir peygamber/elçi arasında ayrım yapmaz. 2:253 ayetinde ise Allah katında, Allah bir kısmına bir kısmına üstün kılmıştır. Bu çelişki değil. Eğer başka bir ayette müminler, peygamberler arasında ayrım yapsaydı işte o zaman çelişki olurdu veya Allah başka bir ayette: “Allah her elçiyi ve peygamberi eşit tutmuştur, üstünlük yoktur” deseydi işte o zaman çelişki olurdu. Yani yukarıdaki iki ayet farklı konudan bahsediyor. 2:136-3:84-4:152- ayetini okuyun. Müminler, elçi arasında ayrım yapmaz. Allah, elçiler ve peygamberler arasında ayrım yapar. (2:253-17:55) Ayrımda üstünlük konusundadır. Kur’an konusunda bilgi eksikliğiniz var. Kur’an’ı her zaman okumanızı tavsiye ederim.

 

İDDİA: Kur’an Mekke ve çevresine mi yoksa tüm insanlara mı?

Enam-92: Bu da kendisinden öncekileri doğrulayan mübarek bir kitaptır ki, beldelerin anası (Mekke) ile onun çevresindekileri uyarman için indirdik. Âhirete inananlar, ona da inanırlar; onlar, namazlarına da dikkatle devam ederler.

Kalem-52: Oysa Kuran, alemler için bir öğütten başka bir şey değildir.

CEVAP: Mantık safsatası yapıyorsunuz. X varsa y yoktur diyorsunuz. Kur’an hem alemlere hem de Mekke ve çevresine öğüttür. Alemlerin içinde Mekke ve çevresi de var. Mekke ve çevresi ayrı alem değil. 6:19 ayetinde zaten Kur’an kime ulaşırsa onun sorumlu olacağını söylüyor. Mesela, bu x şey Dünya’ya öğüttür. X şey İstanbul’daki insanlara öğüttür. Bu iki cümle birbiriyle çelişmez. Çünkü Dünya’nın içinde İstanbul’da var ve onlar için öğüttür. Basit bir konuyu bile kavrayamıyorsunuz.

 

İDDİA: Allah’ın velisi var mı yok mu?

İsra-111. Ve de ki: “Övgü, Allah’adır. O çocuk edinmemiştir, yönetimde ortağı ve zillettten ötürü de bir velisi de yoktur.” O’nu alabildiğine Yücelt.

Yunus-62. Uyan! Allah velilerine ne korku vardır, ne de onlar mahzun olurlar!

 

CEVAP: 17:111 ayetinde Allah’ın yönetiminde ortak olan veli yoktur demektedir. 10:62 ayetinde ise Allah’ın yönetiminden bahsetmiyor, Allah’ın mesajına iman etmiş müminlerden bahsediyor. İkisi farklı konu. Kur’an diğer ayetlerde, Allah’ın dostunun(veli) olduğunu söylüyor. 45:19-3:68-2:257. Kur’an, Allah’ın yönetiminde velisi(yardımcı) olmadığını söylüyor. 34:22 ve 25:2.

 

İDDİA: Allah Yardım İster Mi?

İhlas-2. Allah eksiksiz, sameddir

Muhammed-7. Ey iman edenler! Eğer siz Allah’a yardım ederseniz O da size yardım eder, ayaklarınızı kaydırmaz.

 

CEVAP: Elma ile armudu birbirine karıştırmışsınız. 112:2 ayetinde Allah’ın yönetiminde yardımcısı olmadığına ve kimseye muhtaç olmadığını söylemektedir. (2:255) 47:7 ayetinde ise Allah’ın mesajına yardım edilmesinden bahsediyor. Aynısı bu ayetlerde de geçiyor. (61:14-3:52) Diyebilirsin: “Allah kimseye muhtaç değilse niye mesajının yayılmasına yardım istiyor? Kendisi niye yaymıyor?” Cevap: Allah kendi mesajını kendisi yayarsa, imtihan olmaz ve inkar eden kimse olmaz. Evrenin yaratılış amacından çıkmış olur. (67:2)

 

İDDİA: Melekler Elçi Mi?

İsra-95. De ki: “Eğer yeryüzünde, (insanlar yerine), yerleşip dolaşan melekler olsaydı, elbette onlara gökten bir melek peygamber indirirdik.”

Hac-75. Allah, meleklerden ve insanlardan peygamberler seçmiştir; şüphe yok ki Allah, duyar, görür.

CEVAP: Melekler elçidir ama hiçbirisi insanlara uyarmak için gelmemiştir. İnsanlara uyarmak için ancak insan elçi gönderilir. Lut’a haber götürenler meleklerdi ve Kur’an bunlara elçi demektedir. (29:33) Yine iki farklı konuyu birbirine karıştırmışsın. Allah hem meleklerden hem de insanlardan elçi seçer. 17:95 ayetinde insanlara uyarmak için her zaman insan olan elçi gönderilmiştir demektedir. 22:75 ayetinde meleklerinde elçi olduğunu söylüyor ama Kur’an’ın hiçbir ayetinde Elçi olan meleklerin, insanları uyardığı ile ilgili bir ayet yoktur. Eğer ayette meleklerinde, insanlara uyarıcı olarak gönderildiğini söyleseydi o zaman çelişki olurdu. 




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ZİNA

Nisa/Kadın Suresi 34.ayet (4:34)

Kur'an'da Kurban Kesmek Var Mıdır?