Kur'an'da Çelişki Var Mı ?
İDDİA: Kim Şefaat Edecek?
Bakara-48: Kimsenin kimseden faydalanamayacağı, kimseden bir
şefaat kabul edilmeyeceği, kimseden bir fidye alınmayacağı ve yardım
görülmeyeceği günden korunun.
Meryem 87: Rahman’ın katında söz almış olanlardan başkaları şefaat
hakkına sahip olmayacaklardır.
İlk ayette şefaat yoktur diyor, ikinci ayette şefaat vardır
demektedir. Bu çelişkidir.
CEVAP: Bu konu uzun olduğu için yazı yazmıştım. https://kuranyeter19.blogspot.com/2020/08/kuranda-sefaat-kavram.html
İDDİA: Kötülük Kimden Gelir?
Nisa 78- Nerede olursanız olun, sağlam kaleler içinde
bulunsanız bile, ölüm size yetişecektir. Onlara bir iyilik gelirse: “Bu
Allah’tandır” derler, bir kötülüğe uğrarlarsa “Bu, senin tarafındandır” derler.
De ki: “Hepsi Allah’tandır”. Bunlara ne oluyor ki, hiçbir sözü anlamaya
yanaşmıyorlar?
Nisa 79-Sana ne iyilik gelirse Allah’tandır, sana ne kötülük
dokunursa kendindendir. Seni insanlara peygamber gönderdik, şahid olarak Allah
yeter.
İlk ayette kötülük Allah’tandır demektedir. İkinci ayette
kötülük kendinden olduğunu söylüyor. Bu çelişkidir.
CEVAP: Her şey önünde sonunda Allah'ın izni ve
kontrolü dâhilinde olup (4:78; 8:17) başımıza gelen kötülükler kendi hata ve
günahlarımızın sonucudur (42:30; 64:11). Örneğin, ateşe elini sokan elini
yakarak kendisine zarar verir. Bu zarar Allah'tan değil, kendisindendir. Ancak
ateşin yakması olayı Allah'ın yasası olduğundan Allah tarafındandır. 4:78
ayetinde geçen "ind (taraf)" kelimesinin 4:79 ayetinde bulunmayışına
dikkatinizi çekerim. Birincisinde ilişkinin dolaylı oluşu, ikincisinde ise
dolaysızlığı ima edilir. Ayrıca Bak: 57:22.
İDDİA: Kimler Cennete Gidecek?
Bakara-62: Şüphesiz, inananlar, Yahudi olanlar, Hıristiyanlar
ve Sabiilerden Allah’a ve ahiret gününe inanıp yararlı iş yapanların ecirleri
Rablerinin katındadır. Onlar için artık korku ve üzüntü yoktur.
Ali İmran-85: Kim İslam’dan başka bir din ararsa, (bilsin ki
o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette hüsrana uğrayanlardan olacaktır.
İlk ayette Yahudi ve Hristiyanların cennete gireceğini
söylerken, ikinci ayette sadece Müslümanların cennete gireceğini söylüyor. Bu
çelişkidir.
CEVAP: İslam, Yahudi ve Hristiyanlık gibi özel isim
değildir. İslam, Allah’a teslim olmaktır. Yahudi ve Hristiyanlardan da, Allah’a
şirk koşmadan teslim olanlar cennete girebilir. Müslüman(İslam) ile iman farklı
şeylerdir. Kur’an’a göre üç kritere sahip olanlar cennete girecek: Allah’a,
ahirete iman ve salih amel. Bu sebeple ayette çelişki yoktur.
İDDİA: İlk Müslüman Kimdir?
Enam-163′e göre Muhammed.
Araf-143′e göre Musa.
Ali İmran-67′ye göre İbrahim.
Kur’an’da ilk Müslüman kimin olduğu hakkında çelişkiler
vardır.
CEVAP: Hepsi kendi dönemlerinin ilk Müslümanı. Aynısı
Musa’nın getirdiği mesaja iman eden sihirbazlar içinde geçerlidir. Kısaca
ayette çelişki yoktur.
26:51-"İlk iman edenler olduğumuz için umarız ki
Efendimiz hatalarımızı bağışlar."
İDDİA: Şeytan Cin Mi? Melek Mi?
Bakara-34: Hani meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin”
demiştik de İblis hariç bütün melekler hemen saygı ile eğilmişler, İblis
(bundan) kaçınmış, büyüklük taslamış ve kâfirlerden olmuştu.
Kehf-50: Hani biz meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin”
demiştik de İblis’ten başka hepsi saygı ile eğilmişlerdi. İblis ise cinlerdendi
de Rabbinin emri dışına çıktı. Şimdi siz, beni bırakıp da İblis’i ve neslini,
kendinize dostlar mı ediniyorsunuz? Hâlbuki onlar sizin için birer
düşmandırlar. Bu, zalimler için ne kötü bir bedeldir!
CEVAP: Şeytan hiçbir zaman melek değildi. O zaten
kafirlerdendi/cinlerdendi. Bu ayette çeviri hatası mevcut. Kafirlerden olmadı,
zaten kafirlerdendi. Şeytan, melek olmadığı için bu ayette çelişki yoktur. 2:43
ve 18:50 ayeti zaten İblis’in kafirlerden olduğunu söylüyor. Konu Kur’an olunca,
inkarcılar aptallaşıyor. Apaçık metni bile anlamıyorsunuz.
İDDİA: Vasiyet Var Mı?
Bakara-180′de ölümü yaklaşanlar için vasiyet etmek şart
koşulmuşken, Nisa/ 11-12-176 ayetleriyle vasiyetin bir hükmü kalmamış, miras
taksimi zorunlu kılınmıştır.
CEVAP: 4:11 ayetinde mirastan bahsederken, “bu Allah
tarafından tavsiyedir” demektedir. Yani 4:11-12-176 ayetinde hükümler
tavsiyedir. Allah’ın emri vasiyettir. Vasiyet yaparken, 4:11-12-176 ayetlerine
tavsiyelerine uyarak yapabilirsin. Bu
sebeple İslam’da vasiyet vardır ve 4:11-12-176 ayetini örnekliğinde bir miras
yapabilirsin. Miras ayeti zorunlu değil, tavsiyedir.
İDDİA: Bin yıl mı elli bin yıl mı?
Secde 5: Allah, gökten yere kadar her işi düzenleyip
yönetir. Sonra (bütün bu işler) sizin sayageldiklerinize göre bin yıl tutan bir
günde O’nun nezdine çıkar.
Mearic 4: Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya
senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.
CEVAP: Türkçe anlama konusunda hatanız var.
Meleklerin yükselmesi 50 bin yılda oluyor. Allah’ın katında düzenleme iş/oluş bin
yılda yükseliyor. Yani iki farklı konudan bahsediyor. Bu ayet izafiyet
teorisinden bahsediyor. 1400 yıl önce izafiyet teorisine bahseden bir kitaba
ihanet ediyorsunuz.
İDDİA: Enfal 65-66
Enfal-65: Ey Peygamber! Müminleri cihada teşvik eyle.
Eğer sizden sabredecek yirmi kişi olursa ikiyüze galip gelirler ve eğer sizden
yüz kişi olursa kafirlerden bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar hakkı ve
akıbeti düşünmeyen anlayışsız bir kavimdirler.
Enfal-66: Şimdi Allah sizden yükü hafifletti ve sizde bir
zaaf olduğunu bildi. O halde sizden sabredecek yüz kişi olursa ikiyüz
düşmana galip gelirler, sizden bin kişi olursa Allah’ın izniyle ikibin düşmana
galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.
CEVAP: Bu ayet ikisi birlikte inmiştir. Zaaf olduğu
için 10 kat değil 2 katına denk geliyor. Bu ayette çelişki olduğunu söylemek
zorlama. Eğer bu iki ayet farklı surelerde olsaydı o zaman çelişki olurdu ama
arka arkaya indiği için çelişki değil. Çünkü bu ayet ikisi birlikte inmiştir.
İDDİA: Muhammed’e salat=namaz 33:56
CEVAP: https://kuranyeter19.blogspot.com/2020/07/salavat-var-m.html
İDDİA: Hükümler Değişir Mi?
Bakara-106: “Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten
kaldırır veya unutturursak, onun yerine daha hayırlısını veya benzerini
getiririz. Allah’ın her şeye gücünün yettiğini bilmez misin? “
Fatır-43: “… Hayır! sen Allah’ın kanununda değişiklik
bulamazsın. Sen Allah’ın kanununda asla bir döneklik bulamazsın. “
CEVAP: 2:106 ayetinde çeviri hatası var. Ayette
“ayet” kelimesi tekil olarak kullanılıyor. Ayette “ayat” demiyor. Ayat kelimesi
ayet kelimesinin çoğulu. Kur’an’da ayet kelimesi tekil olarak kullanıldığı vakit
her zaman mucize anlamına gelir. 2:106 ayetinde de tekil olarak kullanılmış.
Yani Kur’an’ın ayetlerinden değil, mucizelerden bahsediyor. Ayet diyor ki: Bir
mucize unutulursa veya kaldırılsa daha iyisini getiririz. Kur’an’da nesh-mansuh
yoktur. 35:43 ayetinde de çelişmiyor. 35:43 Allah’ın Kur’an’daki ayetlerinden
ve sünnetinden bahsediyor. Mucizeden bahsetmiyor. Kur’an detaylı ve ayrıntılı
bir kitaptır. Bu sebeple ayetteki kullanılan kelimelerin hangi anlamda
kullanıldığına bakmak çok önemli.
İDDİA: Ganimetler
Enfal-1’de “ganimetler Allah’ın ve peygamberindir” denirken,
Enfal-41′de “ganimetlerin beşte biri Allah’ın ve
peygamberindir” denir.
CEVAP: Kur’an 8:1 ayetindeki ayeti, 8:41 ayetinde
detayıyla açıklamış. Yani ayeti 40 ayet sonra tefsir etmiş. Bu sebeple ayette
herhangi bir çelişki yoktur. Kur’an böyle. Bir ayeti belki 50-100 ayet sonra
tefsir ediyor. (11:1) Çelişki diye sunduğunuz şey aslında tefsirdir.
İDDİA: Peygamberler eşit mi yoksa üstün olanı var mı?
Bakara-285: Peygamber de, iman edenler de O’na indirilene
inandı. Hepsi de Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman etti.
“O’nun peygamberlerinden hiçbirinin arasında fark görmeyiz. İşittik ve
itaat ettik. Affını dileriz ey Rabbimiz, Dönüş sana’dır” dediler.
Bakara-253: İşte peygamberler! Biz, onların bir kısmını bir
kısmına üstün kıldık. İçlerinden, Allah’ın konuştukları vardır. Bir
kısmının da derecelerini yükseltmiştir.
CEVAP: 2:285 ayetinde Müminler hiçbir
peygamber/elçi arasında ayrım yapmaz. 2:253 ayetinde ise Allah katında, Allah
bir kısmına bir kısmına üstün kılmıştır. Bu çelişki değil. Eğer başka bir
ayette müminler, peygamberler arasında ayrım yapsaydı işte o zaman çelişki
olurdu veya Allah başka bir ayette: “Allah her elçiyi ve peygamberi eşit
tutmuştur, üstünlük yoktur” deseydi işte o zaman çelişki olurdu. Yani
yukarıdaki iki ayet farklı konudan bahsediyor. 2:136-3:84-4:152- ayetini
okuyun. Müminler, elçi arasında ayrım yapmaz. Allah, elçiler ve peygamberler
arasında ayrım yapar. (2:253-17:55) Ayrımda üstünlük konusundadır. Kur’an
konusunda bilgi eksikliğiniz var. Kur’an’ı her zaman okumanızı tavsiye ederim.
İDDİA: Kur’an Mekke ve çevresine mi yoksa tüm
insanlara mı?
Enam-92: Bu da kendisinden öncekileri doğrulayan mübarek bir
kitaptır ki, beldelerin anası (Mekke) ile onun çevresindekileri uyarman için
indirdik. Âhirete inananlar, ona da inanırlar; onlar, namazlarına da dikkatle
devam ederler.
Kalem-52: Oysa Kuran, alemler için bir öğütten başka bir şey
değildir.
CEVAP: Mantık safsatası yapıyorsunuz. X varsa y
yoktur diyorsunuz. Kur’an hem alemlere hem de Mekke ve çevresine öğüttür.
Alemlerin içinde Mekke ve çevresi de var. Mekke ve çevresi ayrı alem değil.
6:19 ayetinde zaten Kur’an kime ulaşırsa onun sorumlu olacağını söylüyor.
Mesela, bu x şey Dünya’ya öğüttür. X şey İstanbul’daki insanlara öğüttür. Bu
iki cümle birbiriyle çelişmez. Çünkü Dünya’nın içinde İstanbul’da var ve onlar
için öğüttür. Basit bir konuyu bile kavrayamıyorsunuz.
İDDİA: Allah’ın velisi var mı yok mu?
İsra-111. Ve de ki: “Övgü, Allah’adır. O çocuk edinmemiştir,
yönetimde ortağı ve zillettten ötürü de bir velisi de yoktur.” O’nu
alabildiğine Yücelt.
Yunus-62. Uyan! Allah velilerine ne korku vardır, ne de
onlar mahzun olurlar!
CEVAP: 17:111 ayetinde Allah’ın yönetiminde
ortak olan veli yoktur demektedir. 10:62 ayetinde ise Allah’ın
yönetiminden bahsetmiyor, Allah’ın mesajına iman etmiş müminlerden bahsediyor.
İkisi farklı konu. Kur’an diğer ayetlerde, Allah’ın dostunun(veli) olduğunu
söylüyor. 45:19-3:68-2:257. Kur’an, Allah’ın yönetiminde velisi(yardımcı)
olmadığını söylüyor. 34:22 ve 25:2.
İDDİA: Allah Yardım İster Mi?
İhlas-2. Allah eksiksiz, sameddir
Muhammed-7. Ey iman edenler! Eğer siz Allah’a yardım
ederseniz O da size yardım eder, ayaklarınızı kaydırmaz.
CEVAP: Elma ile armudu birbirine karıştırmışsınız.
112:2 ayetinde Allah’ın yönetiminde yardımcısı olmadığına ve kimseye muhtaç
olmadığını söylemektedir. (2:255) 47:7 ayetinde ise Allah’ın mesajına yardım
edilmesinden bahsediyor. Aynısı bu ayetlerde de geçiyor. (61:14-3:52)
Diyebilirsin: “Allah kimseye muhtaç değilse niye mesajının yayılmasına yardım
istiyor? Kendisi niye yaymıyor?” Cevap: Allah kendi mesajını kendisi yayarsa,
imtihan olmaz ve inkar eden kimse olmaz. Evrenin yaratılış amacından çıkmış
olur. (67:2)
İDDİA: Melekler Elçi Mi?
İsra-95. De ki: “Eğer yeryüzünde, (insanlar yerine),
yerleşip dolaşan melekler olsaydı, elbette onlara gökten bir melek peygamber
indirirdik.”
Hac-75. Allah, meleklerden ve insanlardan peygamberler
seçmiştir; şüphe yok ki Allah, duyar, görür.
CEVAP: Melekler elçidir ama hiçbirisi insanlara
uyarmak için gelmemiştir. İnsanlara uyarmak için ancak insan elçi gönderilir.
Lut’a haber götürenler meleklerdi ve Kur’an bunlara elçi demektedir. (29:33)
Yine iki farklı konuyu birbirine karıştırmışsın. Allah hem meleklerden hem de
insanlardan elçi seçer. 17:95 ayetinde insanlara uyarmak için her zaman insan
olan elçi gönderilmiştir demektedir. 22:75 ayetinde meleklerinde elçi olduğunu
söylüyor ama Kur’an’ın hiçbir ayetinde Elçi olan meleklerin, insanları uyardığı
ile ilgili bir ayet yoktur. Eğer ayette meleklerinde, insanlara uyarıcı olarak
gönderildiğini söyleseydi o zaman çelişki olurdu.
Yorumlar
Yorum Gönder