Sokrates Peygamber mi ?

At sineği olan Sokrates’in hayatı gerçekten ilginçtir. Sokrates hakkında bilgileri Sokrates’in Savunma kitabından aldım.

 “Sokrates, kötü bir insandır…“Ah! Alçak Sokrates! Gençleri baştan çıkarıyor!..’’

7:59- Nuh'u halkına gönderdik: "Ey halkım, ALLAH'a hizmet edin. O'ndan başka bir tanrınız yoktur. Sizin için büyük günün azabından korkarım" dedi.

7:60- Halkının ileri gelenleri, "Seni apaçık yanlış yolda görüyoruz" dediler.

Sokrates, kendi halkı tarafından insanları yoldan çıkaran kişi olarak ilan edilmiştir. Aynı şey Nuh peygamberin de başına gelmiş. Diğer elçilerinde başına geldi.

“Kendi düşünce ve sanımca, Tanrı tarafından, kendimi ve başkalarını denemek için filozofluk göreviyle gönderildiğim zaman, ölüm veya başka bir şey korkusuyla nasıl görevimi bırakıp kaçardım? Böyle bir davranış gerçekten ağır bir suç olurdu.”

“Atinalılar, size saygı ve sevgim vardır; ancak, ben size değil, yalnızca tanrıya baş eğerim, ömrüm ve gücüm oldukça da iyi bilin ki felsefe ile uğraşmaktan, karşıma çıkan herkesi buna yöneltmekten, felsefeyi öğretmekten vazgeçmeyeceğim… Çünkü, biliniz, bu bana Tanrının bir buyruğudur; şuna inanıyorum ki kentimizde, şimdiye kadar tanrıya benim bu hizmetimden daha büyük bir iyilik yapılmamıştır”

7:61- Dedi ki: "Halkım, bende bir sapıklık yoktur; ancak ben evrenlerin Rabbi tarafından gönderilmiş bir elçiyim."

Sokrat bu savunmasında Tanrı tarafından görevlendirildiğini söylüyor.

“Size tanrı tarafından gönderildiğimin kanıtını mı istiyorsunuz? Ben başkaları gibi olsaydım, yıllarca sizi erdeme yöneltmekle, bir baba, bir ağabey gibi teker teker sizin sorunlarınızla uğraşmakla kendi işlerimi boşlamaz, onlara sabırla seyirci kalmazdım; böyle bir durum, sanırım ki, insan doğasına uygun bir şey değildir. Bundan bir şey kazansaydım ya da yol gösterme ve aydınlatmalarımın karşılığında para alsaydım, bu davranışımın belki bir anlamı olurdu; fakat şimdi, kendiniz de görüyorsunuz ki, beni suçlayanların küstahlığı bile, bir kimseden para aldığımı ya da almak istediğimi söylemeye varamıyor; çünkü böyle bir şeyi hiç görmemişlerdir. Bu sözümün doğruluğuna, yeteri kadar tanıklık edecek bir şeyim var: yoksulluğum.”

“Size gerçekten şaşılacak bir olayı anlatmak istiyorum. Şimdiye kadar gündelik işlerde bile, kötü ya da yanlış bir iş yapmak tehlikesi karşısında, içimden gelen Tanrısal bir ses beni alıkoyuyordu; şimdiyse, gördüğümüz gibi, herkese göre belki de kötülüklerin en kötüsü ve en sonuncusu başıma gelmiştir. Oysa sabahleyin evimden ayrılırken de , mahkeme karşısına çıktığımda da, burada söz söyleyeceğim anlarda da Tanrının sesi beni durdurmamıştı; başka durumlarda, birçok kez söz söylememe engel olurken, bugün bu konu üzerinde geçmedi. Bu susmanın anlamı nedir? İşte size bunu söyleyeceğim: kuşkusuz bu, başıma gelenin iyilik olduğuna ve ölümün bir kötülük olduğuna inananlarımızın yanıldıklarının bir göstergesidir. Çünkü iyiliğe değil, kötülüğe doğru gitmiş olsaydım, her zamanki uyarı sanırım beni durduracaktı.”

Elçilik iddiası büyük bir iddia. Sokrat, elçi olduğunu kanıtlıyor. Sokrates’in mucizesi Bilgelik idi. Ayrıca Sokrat, hiçbir şekilde para/ücret/mal istemiyor. Hiçbir elçi/peygamber ücret istemez. Her elçi mucizeyle gelir.

36:20- Kentin en uzak yakasından bir adam koşarak, "Ey halkım" dedi, "Elçilere uyun."

36:21- "Sizden bir ücret istemeyenlere uyun. Onlar doğru yoldadır."

40:78- Senden önce göndermiş bulunduğumuz elçilerin bir kısmından sana söz ettik, bir kısmını da sana anlatmadık. Hiçbir elçi, ALLAH'ın izni olmadan bir mucize getiremez. ALLAH'ın emri gelince gerçeğe göre yargı verilir ve yanlışı savunanlar orada hüsrana uğrarlar.

“Yazdığın suçlamadan anladığıma göre, gençlere devletin tapındığı tanrıları tanımamayı, onların yerine başka tanrıya inanmayı öğretiyormuşum; gençleri bozan derslerim bunlardır diyorsun, değil mi?

(Sokrat)- Evet, bunu bütün gücümle ileri sürüyorum.”

21:51- Biz daha önce de İbrahim'e anlama ve kavrama yeteneğini bağışlamıştık. Biz onu çok iyi biliyorduk.

21:52- Babasına ve halkına, "Kendinizi adadığınız bu heykeller de neyin nesidir?" dedi.

21:53- "Atalarımızı onlara hizmet eder bulduk" dediler.

21:54- "Doğrusu, siz ve atalarınız apaçık bir sapıklık içine düşmüşsünüz" deyince,

21:55- "Bize gerçeği mi getirdin, yoksa oyun mu oynuyorsun?" dediler.

21:56- Dedi ki, "Aslında sizin Rabbiniz (Sahibiniz) göklerin ve yerin Rabbidir; onları ayırarak yaratmıştır. Ben buna tanıklık edenlerdenim."

Sokrat, Ataların dinini reddediyor. Devletin dinine inanmıyor ve buna karşı mücadele veriyor. İbrahim gibi bütün elçiler/peygamberlerde ataların dinini reddediyor.

Sokrates doğum yılı:469(4+6+9=19)

Sokrates ölüm yılı:399(19x21)

Sokrates’in savunma kitabını ve Kur’an’ı okuyup değerlendirdiğiniz zaman, Sokrates’in Allah’ın elçisi olduğunu görürsünüz (peygamber değil). Bütün elçiler/peygamberler filozoftur. Gittikleri toplumun dinini/kültürünü sorgularlar. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ZİNA

Nisa/Kadın Suresi 34.ayet (4:34)

Kur'an'da Kurban Kesmek Var Mıdır?